Нашиот мозок е 100 пати помоќен отколку што мислиме

Човечкиот мозок е толку моќен да интелигентните компјутери се дизајнирани според тоа како тој функционира.

Скорешна студија од тим истражувачи од UCLA (Универзитетот од Калифорнија Лос Анџелес) открива нови информации во врска со функционирањето на мозокот и може да го промени нашето разбирање за тоа како се одвива процесот на учење во него.

Студијата се фокусира на специфични делови од невроните, наречени дендрити. Тие се долги разгранети структури кои се поврзани со телото на клетката, наречено сома. Досега се сметало дека дендритите служат само како спроводници на електричната активност од телото на клетката до другите неврони, но истражувачите од новата студија пронашле дека тие можеби генерираат сопствени електрични сигнали, 10 пати пофреквентно отколку што се мислело.

Истражувачите дошле до тој заклучок преку студирање на глувци. Наместо имплантирање на електроди во самите дендрити, тие ти поставиле до нив, и откриле дека дендритите биле 5 пати повеќе активни отколку сомата кога глувците спиеле и 10 пати повеќе кога биле будни.

Бидејќи дендритите прават над 90% од нервното ткиво – над 100 пати повеќе споредено со сомата – тоа значи дека човечкиот мозок има 100 пати поголем капацитет отколку што досега се сметало.

Многу минати модели на функциите на мозокот претпоставувале дека учењето се одвива кога телата на клетките на два неврони се активни истовремено, а новите сознанија индицираат дека тоа се одвива кога невронот е активен истовремено кога и дентритот е активен – а бидејќи разни делови од дендритот се активни во различни времиња, тоа сугерира многу поголема флексибилност во врска со тоа како учењето се случува во еден неврон.