Идентификување на осомничен на место на злостор за 30 секунди

Полициските сили насекаде низ светот повеќе од еден век користат отпечатоци на прсти за да некој осомничен го поврзат со местото на злосторот, а од скоро за тоа се користи и пронајдената ДНК.

Меѓутоа, често пати отпечатоците се или размачкани или сокриени, а ДНК-то не секогаш може да се пронајде. Во овие случаи, нечија пот може да го открие присуството на местото на злосторот.

Секој квадратен сантиметар кожа содржи 100 потни жлезди, и дури и да не е премногу топло луѓето оставаат трага од пот на сè што ќе допрат.

Др. Јан Халамек од универзитетот од Албени вели дека сечии секрети од кожата се различни и уникатни, слично на отпечатоците од прсти.

Нашата пот содржи мноштво амино киселини и метаболити, чија концентрација кај секого варира – па така Халамек се обидел да провери дали концентрација од само три метаболити би можела да се користи за идентификување на индивидуалци.

Еден од тие метаболити е уреата, клучната компонента на урината, додека другите два се лактат и глутамат. Користејќи 25 примероци собрани од подлактиците на доброволците и уште 25 вештачки создадени, Халамек докажал дека е возможно секој примерок да се издвои базирано на концентрацијата на метаболитите.

Моментално, истражувачите често не ја земаат в предвид потта пронајдена на местата на злосторот, а за разлика од ДНК доказите за кои се потребни денови или недели за да се анализираат, за анализирање на потта се доволни 30-40 секунди за да се добијат резултати.

Потта на секого се менува во зависност од исхраната, здравствената состојба и физичката активност, но без разлика на тие промени примерок од пот може да открие нечиј пол и просечна старост.