Зошто е важен витаминот Д и која храна изобилува со него?

Се смета дека дневната доза на овој витамин е 600UI (интернационални единици), но како да дојдеме до нив и зошто тој е толку важен за нашето здравје?

Телото најголем дел од витаминот Д го добива од сончевата светлина (ултравиолетовите Б зраци), а откога ќе го процесира, хемикалијата во која го конвертира, наречена 25(OH)D се распространува низ телото каде се активира да ги врши двете главни функции: управување со калциумот во крвта, коските и стомакот и асистирање со интерклеточната комуникација.

Покрај овие две, витаминот Д врши и многу други функции: му помага на телото да го апсорбира калциумот, промовира растење на коските, помага во борбата против депресија и намалување на тежината и го редуцира ризикот од мултиплекс склерозата, срцеви заболувања и грипот.

Бидејќи не секогаш има сонце, а и во поново време сè помалку излегуваме од дома и се движиме на отворено, внесувањето на овој витамин преку храната е по конзистентно и сигурно решение, со кое исто така се избегнува ризикот од изгореници од сонцето или рак на кожата.

Еве која храна е богата со витаминот Д:

1) Туна од конзерва

Овој тип на туна содржи 236UI во една конзерва од 100gr. и воедно е одличен додаток во салати комбинирана со разни продукти (марула, авокадо, краставици и сл.),

2) Засилени млечни производи

Млечните производи природно не содржат значителни количини на витаминот Д, но со нивно зајакнување таа количина е зголемена на 34% од дневната потреба.

3) Скуша

Кога витаминот Д е во прашање, нема подобар извор од скушата. Оваа голема, масна риба има сличен нутритивен профил како туната, но има помалку жива од неа. 115gr скуша има и повеќе од потребната дневна доза од витаминот, полна е и со омега-3 и омега-6 масни киселини како и протеин, а помага и за намалување на крвниот притисок кај мажите.

4) Млеко од соја

За вегетаријанците, веганите и оние кои имаат неподносливост на лактоза, најдобар начин за внес на дневната доза витамин Д е преку зајакнато млеко од соја. Тофу сирењето, е исто така вообичаено зајакнато со витаминот.

5) Див лосос

Сто грама див лосос содржи 988UI, во споредба со оној домашно одгледуваниот кој содржи 25% помалку од тоа. Покрај витаминот Д, лососот е одличен извор и на омега-3 масните киселини, селен и протеини.



Прочитајте: затвори
  • РЕПЕРТОАРИ
IDIVIDI Сервиси
IDIVIDI Речник
Powered by MagnumPRO
Download
Временска прогноза

Н/А

Нема
Битола
Н/А
Нема
Охрид
Н/А
Нема
Скопје
Виц на денот
Си бил некој човек што имал папагал кој зборувал многу безобразни работи.
Еданш му иделе гости.
Папагалот го ставил во фриждер.
Арно ама гостите пиеле многу кока-кола.И кога...
webmail
IDIVIDI Радио
Македонски
Pop
Classical
Dance
Hip-Hop
Jazz
Rock
Ambient
Tehno&Trance
Состојба на патиштата
Сообраќајот на државните патишта се одвива пo влажни коловози, во западните и југозападните делови од државата на повисоките места наместа со остатоци од кашест снег по...
Верски календар
На денешен ден
1398.- Монголско-туранскиот војсководец Тамерлан...
1644.- Веднаш по полнолетството на престолот...
1709.- Родена е руската царица Елисавета...
1737.- Умре Италијанецот Антонио Страдивари,...
Хороскоп

Овен Бик Близнаци Рак Лав Девица Вага Скорпија Стрелец Јарец Водолија Риби