Што е тоа afterburn?

„Afterburn“ е популарен збор во фитнес заедницата, особено кога се зборува за слабеење.

Тоа е друго име за физиолошкиот ефект познат како EPOC (post-exercise oxygen consumption / потрошувачка на кислород по вежбање), односно количината на кислород потребна на телото за по вежбањето да се врати во нормала. Тогаш телото согорува калории повеќе од вообичаеното, што значи дека EPOC помага за да се постигне калорискиот дефицит потребен за да се слабее.



Кога вежбаме, телото согорува калории кoристејќи кислород кој им овозможува на мускулите да функционираат, а во зависност од интензитетот, траењето и видот на вежбата, телото користи и одредена количина мускулен гликоген и аденозин трифосфат за гориво. Истовремено, се зголемува температурата на телото и се оштетува мускулното ткиво.

По завршувањето на тренингот, телото го започнува процесот на закрепнување. За да се врати во нормалната состојба на одмор, нашето тело користи кислород за да го замени аденозин трифосфатот и гликогенот искористени за време на вежбањето, го враќа во нормала нивото на кислород во крвта, ја намалува телесната температура и со помош на протеин ги репарира сите оштетени мускулни ткива. Колку повеќе кислород му е потребно на телото за да закрепне, толку повеќе калории ќе согорува по вежбањето.

Колку долго тоа согорување ќе биде зголемено зависи од возраста, полот, мускулната маса, како и интензитетот на вежбите, а може да трае и до 72 часа по завршување на тренингот.



За да се постигне што повисоко ниво на EPOC, најдобро е да се фокусирате на интензитетот на вежбите. Генерално, кратките и интензивни сесии како HIIT продуцираат повеќе EPOC во минута, во споредба со вежбите како трчањето и сл.

На пример, една студија од 2004-та покажала дека 20 минутна HIIT сесија согорува исто калории во 24-часовен период, како и 50-минутна сесија со правилно и побавно темпо. HIIT сесијата вклучувала 10 рунди од интервали од 60 секунди на статичен велосипед, со 60 секунди активен одмор помеѓу секоја рунда, додека 50-минутната сесија вклучувала возење велосипед 50 минути со исто темпо.



Прочитајте: затвори
  • РЕПЕРТОАРИ
IDIVIDI Сервиси
IDIVIDI Речник
Powered by MagnumPRO
Download
Временска прогноза

Н/А

Нема
Битола
Н/А
Нема
Охрид
Н/А
Нема
Скопје
Виц на денот
-Од што умре Вашата прва жена? - судијата го прашува осомничениот.
-Јадеше отровни печурки.
-А како почина вторта?
-И таа јадеше отровни печурки.
-Немојте да ми кажете дека и...
webmail
IDIVIDI Радио
Македонски
Pop
Classical
Dance
Hip-Hop
Jazz
Rock
Ambient
Tehno&Trance
Состојба на патиштата
Сообраќајот на државните патишта се одвива по претежно суви коловози. Патниот правец Р2332 Охрид – Ресен, преку националниот парк Галичица (врска со Р1307 Царина – врска со А3 и...
Верски календар
На денешен ден
1443.- Роден е италијанскиот свештеник Џулијано...
1560.- Умре францускиот крал Франсоа Втори, кој...
1771.- Во Падова умре Џовани Батиста Моргањи,...
1791.- Во Виена умре Волфганг Амадеус Моцарт,...
Хороскоп

Овен Бик Близнаци Рак Лав Девица Вага Скорпија Стрелец Јарец Водолија Риби