Најдобра храна за здравјето на коските

Како што старееме, се зголемува и ризикот од заболување и ослабување на коските. Сепак, нивното здравје можеме делумно да го одржуваме со исхраната.

Калциумот е една од најважните хранливи состојки за градење и одржување на здравјето на коските, а доколку телото има недостаток од него, тоа ќе го зема од коските и забите со што ќе им ја намали густината.

За апсорпцијата на калциумот најмногу влијаат витаминот Д и магнезиумот – витаминот Д му помага на организмот да го апсорбира калциумот од храната, додека магнезиумот помага во конвертирањето на витаминот Д во активната форма потребна за апсорпцијата на калциумот.

Останати нутритиенти клучни за здравјето на коските се витамините А, Ц и К, како и калиум и цинк.

Еве која храна е најдобра за одржување на здравјето на коските:

1) Бадеми



Една дланка полна со бадеми содржи 75мг. калциум, како и калиум и протеин.

2) Аспарагус

Аспарагусот е полн со нутритиенти одлични за здравјето на коските – калциум, магнезиум и витамините А, К и Ц.

3) Грав

Сите видови на грав се богати со магнезиум и калциум, но содржат и фитати кои можат да го спречат телото да го апсорбира калциумот. Поради тоа, потребно е гравот да се кисне неколку часа пред готвењето за да се редуцира нивната количина, а потоа да се готви во друга, нова вода.

4) Брокула

Брокулата како и сличните зеленчуци (карфиолот и др.) се богати со калциум

5) Прокељ



Прокељот е полн со витамините Ц и К, а една порција содржи над 200% од препорачаната дневна доза од витаминот К.

6) Конзервирана риба

Конзервираните риби, особено туната и сардините кои се конзервирани со малечките коски, се одличен извор на витамин Д и калциум.

7) Сирења и кашкавали

Кашкавалите како чедарот и пармезанот се богати со калциум – 42 грама чедар содржат над 30% од препорачаната дневна доза калциум.

8) Жолчка од јајце

Жолчката од јајцето содржи витамин Д

9) Ферментирана храна

Витаминот К2 обично се продуцира од бактериите и го има во ферментираната храна како комбуха, кефир, кисела зелка и сл.

10) Смокви



Смоквите се одличен извор на калциум, калиум и магнезиум, без разлика дали се свежи или сушени.

11) Киви

Ова овошје е богато со витамин Ц и магнезиум, но содржи и калциум, витамин А и К.

12) Млеко

Студиите покажале дека пиењето млеко може да ја подобри густината на коските кај возрасните и дека млекото зајакнато со витамин Д е подобро во тоа.

13) Семки од тиква

Семките од тиква се одличен извор на магнезиум, а содржат и омега-3 масни киселини и калциум.

14) Лосос и масни риби

Ваквите риби се извор на омега-3 масни киселини и витамин Д.

15) Сок од домати

Тој е одличен извор на магнезиум, витамините А и Ц, а содржи и малку калциум и витамин К.



Прочитајте: затвори
  • РЕПЕРТОАРИ
IDIVIDI Сервиси
IDIVIDI Речник
Powered by MagnumPRO
Download
Временска прогноза

Н/А

Нема
Битола
Н/А
Нема
Охрид
Н/А
Нема
Скопје
Виц на денот
Влегува калуѓерка кај игуменката и и вика:
- "Замисли мајко, одев низ шумата и наиде еден гад и ме силуваше. Што да правам?
- "Не грижи се ќерко, само оди и изеди три лимуна"
-...
webmail
IDIVIDI Радио
Македонски
Pop
Classical
Dance
Hip-Hop
Jazz
Rock
Ambient
Tehno&Trance
Состојба на патиштата
Веста се ажурира
Верски календар
На денешен ден
- Денеска е Меѓународен ден на студентската...
1558.- Умре англиската кралица Мери I Тјудор,...
1587.- Роден е холандскиот писател Јост ван ден...
1755.- Роден е францускиот крал Луј XVIII, кој...
Хороскоп

Овен Бик Близнаци Рак Лав Девица Вага Скорпија Стрелец Јарец Водолија Риби